24 May 2010

Assalamu'alaikum Warahmatullah..


Saudara Ariff, terima kasih atas kunjungan ke blog ini. Insyaallah, ana akan cuba berikan pandangan atas persoalan saudara mengenai sokongan seorang Islam terhadap Zionis dan dalam masa yang sama memperlekehkan umat Islam Palestin.

Sepertimana yang kita sedia maklum, Yahudi dan Zionis khususnya adalah musuh umat Islam. Allah s.w.t telah menegaskan dalam al-Quran : " Yahudi dan Nasrani tidak sekali - kali meredhai kamu sehingga kamu mengikut agama mereka".

Kita juga sedia maklum yang kafir terbahagi kepada dua, kafir zimmi dan kafir harbi. Kafir zimmi ialah orang bukan Islam yang Rasulullah s.a.w perintahkan supaya mereka mendapat pembelaan dan boleh dijadikan kawan.

Manakala kafir harbi ialah orang bukan Islam yang bertindak menentang dan memusuhi Islam. Mereka sentiasa mencari jalan untuk memusnahkan Islam dan umat Islam.

Zionis adalah kafir harbi, merupakan musuh Allah dan musuh umat Islam. Mereka sentiasa mencari 'pasal' dengan umat Islam, mengganggu ketenteraman dan hak kebebasan umat Islam untuk mengamalkan ajaran yang dipercayai. Mereka merampas hak ketuanan tanah, mencabul perjanjian dan tidak hirau dengan ugutan dan cercaan mana - mana negara.

Banyak fatwa telah dikeluarkan oleh ulama seluruh dunia berkenaan hubungan dengan zionis. Sebuah buku yang dikarang dalam Bahasa Arab telah menyenaraikan puluhan fatwa yang dikeluarkan oleh beberapa negara Islam berkenaan Yahudi dan sikap umat Islam terhadap mereka. Buku ini insyallah sedang diterjemah ke dalam Bahasa Melayu bersama dengan Ust. Shauqi Othman, UPM.

Persoalannya ialah, jadi murtadkah jika kita berpihak dengan Yahudi dan dalam masa yang sama memperlekehkan umat Islam Palestin yang ditindas oleh Yahudi?

Secara jelasnya, seorang yang merasakan Yahudi itu baik, tidak salah atau tidak apa -apa atau apa juga pandangan positif terhadap mereka bermakna telah menyanggahi peringatan al-Quran dan fatwa2 yang dikeluarkan oleh para ulama Islam.

Menyuarakan suara yang senada dengan Yahudi terhadap golongan yang mereka tindas, bermakna bersetuju dengan tindakan mereka.

Semestinya orang seperti itu, bukanlah seorang Islam yang sejati. Dia adalah seorang yang berdosa besar , malah boleh dikategorikan dalam golongan fasiq dan munafiq.

Sama ada murtad atau tidak, dia belum dikatakan murtad sekiranya masih meyakini terhadap Islam.

2 comments:

Anonymous said...

Salam..memang kerja Yahudi ingin melihat umat Islam hancur...bersihkan hati kita dari sifat mazmumah...penuhkan rumah Allah..doa dengan penuh keinsafan..jgn hanya kata yahudi laknat tetapi perangai macam mereka.

yusri amri said...

Sama-sama kita berdoa kepada Allah agar dunia ini ditadbir oleh Mujaddid Islam yang kita pasti akan muncul jua..